euroSystem płatności rozwija się w bardzo szybkim tempie, proponując nowe, coraz lepsze rozwiązania. Zobacz, jak możesz dokonywać transakcji, realizować przelewy i wypłaty z bankomatów w kilka chwil, używając do tego jedynie 6-cyfrowego kodu BLIK.

Czym jest BLIK?

BLIK to system płatności mobilnych, dzięki któremu można dokonywać transakcji w sklepach stacjonarnych i punktach usługowych, wypłacać gotówkę z bankomatów, a także realizować płatności przez Internet.

Płatność za pomocą telefonu, to spora wygoda, zwłaszcza dla tych, którym zdarza się zapomnieć portfela, a telefon mamy zawsze ze sobą, więc w każdej chwili możemy dokonać transakcji, nie mając przy sobie gotówki czy karty płatniczej.

Proces dokonywania transakcji, realizowania przelewów oraz wypłat z bankomatów został uproszczony do minimum. Wszystko możemy zrobić w kilka sekund, to prostsze niż myślisz.

Kto może korzystać z systemu BLIK?

System BLIK przeznaczony jest dla każdego posiadacza smartfona, który jest klientem bankowości mobilnej takich banków jak ING Bank Śląski, ALIOR Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, mBank oraz PKO Bank Polski. Mogą z niego korzystać także klienci Orange Finanse i Inteligo, a od niedawna również użytkownicy bankowości mobilnej Getin Banku. Liczba użytkowników systemu BLIK rośnie z każdym dniem. Wygoda transakcji, jaką gwarantuje przekonuje kolejnych klientów bankowości mobilnych.

Transakcje realizowane za pomocą systemu BLIK

Płatności mobilne realizowane są przez Polski Standard Płatności Sp. z o.o., której udziałowcami są ING Bank Śląski, ALIOR Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, mBank oraz PKO Bank Polski, a obsługę operacyjną prowadzi Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.

Sam proces przebiegu transakcji w BLIK jest bardzo prosty i szybki, trwa bowiem zaledwie kilka sekund. Wystarczy, że klikniesz w ikonkę BLIK w aplikacji mobilnej waszego banku, a system natychmiast wygeneruje 6-cyfrowy kod, który należy wprowadzić do terminala płatniczego. Kod jest unikatowy dla każdej transakcji i ważny dwie minuty. Na ekranie twojego telefonu pojawi się komunikat zawierający dane transakcji, takie jak kwota i miejsce dokonania płatności. Aby transakcja została zrealizowana, należy ją zaakceptować, wybierając przycisk TAK. To bardzo proste.

Wypłaty z bankomatu

Podobnie wygląda wypłacanie pieniędzy z bankomatu. Wybierasz opcję wypłaty za pomocą BLIK, a następnie wpisujesz kwotę, która jest ci potrzebna. Następny krok to wygenerowanie kodu w aplikacji mobilnej i wprowadzenie go w bankomacie. Ostatni etap to zaakceptowanie transakcji, w taki sam sposób jak przy dokonywaniu transakcji.

Wiele bankomatów posiada już funkcję wypłacania z BLIK. Możesz skorzystać z urządzenia ING banku Śląskiego, Banku Zachodniego WBK, Millennium, PKO Banku Polskiego oraz Euronetu.

Przelewy na telefon

System daje również możliwość przelewów pomiędzy użytkownikami BLIK. Nie trzeba podawać długiego, 26-cyfrowego numeru konta, a jedynie numer telefonu odbiorcy przelewu. Wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej i wybrać opcję przelewu na telefon. Następnie należy podać kwotę przelewu, numer telefonu i gotowe. Przy realizacji przelewów na telefon bardzo często wymagana jest rejestracja numeru telefonu. Możesz ją zrobić dosłownie w minutę, poprzez aplikację mobilną twojego banku. Takie przelewy zaoszczędzają czas i nie wymagają podawania danych odbiorcy, które nie zawsze mamy przy sobie.

Korzystanie z systemu BLIK daje możliwość otrzymania wielu zniżek, rabatów i promocji. Partnerzy i promotorzy systemu chcą w ten sposób zachęcić do korzystania z aplikacji mobilnych za pomocą kodów BLIK. Warto więc wypróbować nowości, jakie proponują nam banki, zwłaszcza jeśli wiąże się to z dodatkowymi bonusami.